Přesahy směrem k veřejné politice
Prakticky všechny naše výzkumné a další aktivity poskytují výsledky, které mají význam pro veřejnou politiku, jsou tzv. „policy relevant“.
Prakticky všechny naše výzkumné a další aktivity poskytují výsledky, které mají význam pro veřejnou politiku, jsou tzv. „policy relevant“.
Životní prostředí se stalo předmětem zájmu nejen praxe, ale i teorie. Stalo se součástí vzdělávacích programů a tématem výzkumu na všech vysokých školách. Význam vysokých škol pro rozvoj vědy a výzkumu v oblasti životního prostředí je nepopíratelný. Vysoké školy jsou proto přímo odpovědné za rozvoj potřebných vědních disciplín a oborů, které dostatečně umožňují životní prostředí studovat a popisovat.
Fórum vysokoškolských učitelů: vzdělávání pro udržitelnou budoucnost se konstituovalo na základě iniciativy Centra pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy v Praze a v souvislosti s projektem UNDP jako volná organizace členů, kteří mají společný zájem o vysokoškolské vzdělávání v oboru životního prostředí a udržitelného rozvoje.
Od roku 2006 je Centrum pro otázky životního prostředí UK partnerskou organizací Global Footprint Network (GFN), vůbec jako první instituce ze zemí střední a východní Evropy.