I když se některé dopravní a logistické firmy snaží učinit doručování zboží z internetových obchodů šetrnější k životu lidí ve městech, byli jejich zástupci dosud spíše skeptičtí k tomu, že by o to stáli i sami zákazníci. Zahraniční studie ale naznačovaly, že mnoho lidí je motivováno chránit životní prostředí a že tzv. environmentální motivace dokáže kompenzovat i negativní vliv, který má na zájem o šetrnou dopravu její mnohdy vyšší cena nebo nižší rychlost.
Nyní je prokázáno, že i lidé v České republice mají zájem o šetrné dopravní služby a ne nutně za nižší cenu. Potvrzuje to studie Zelené logistiky Markéty Braun Kohlové a Jana Urbana z Centra pro otázky životního prostředí Univerzity Karlovy. Jejich výsledky provedené na reprezentativním vzorku více než dvou tisíc dospělých obyvatel měst ČR ukazují, že Češi a Češky by si pro dopravu svých objednávek z internetových obchodů většinou vybrali šetrnou dopravu, kdyby měli na výběr a znali dopady různých způsobů dopravy na životní prostředí.